Lepiej Zdrowiej

Zdrowe odżywianie

Różne tematy związane ze zdrowym odżywianiem. Zobacz, jak się oczyszczać, co nam szkodzi, a co pomaga. Jakie pokarmy spożywać, aby zachować długofalowo zdrowie i dobre samopoczucie?

Kasza jaglana i jej właściwości

Jakie są właściwości zdrotowne kaszy jaglanej? Nie bez powodu ta ceniona kasza zyskuje na popularności. Jest lekkostrawna, pożywna i bardzo smaczna. Czytaj dalej >

Oleje zimnotłoczone - który jest najlepszy?

Zimnotłoczone oleje w przeciwieństwie do utwardzonych (czyli rafinowych) sa dużo lepsze dla naszego zdrowia. Zawarte w nich wielonienasycone kwasy tłuszczowe (jak omega-3) zapobiegają sklejaniu krwinek tłuszczowych. Oleje zimnotłoczone to np. olej lniany, oliwa z oliwek, olej rzepakowy. Czytaj dalej >

Jagody goji - czy to super jedzenie?

Owoce goji są wykrozystywane w Chinach przez tradycyjną medycynę od tysięcy lat dla wielu dolegliwości (np. nerek, wątroby). Czy te nieduże, podłożne jagody rzeczywiście mają tak dobroczynne działanie dla naszego zdrowia, aby zasłużyć na miano super jedzenia? Czytaj dalej >

Jak wzmocnić odporność organizmu?

Dzięki wyższej odporności organizm potrafi zwalczać choroby i infekcje. W jaki sposób zwiększać odporność? Dobry sen, odpowiednia dieta, witaminy. Czytaj dalej >

Nietolerancja glutenu. Co to jest i jakie są objawy?

Gluten to białkowy składnik znajdujący się w zbożu (np. pszenicy, owsie, życie). Niektóre osoby cierpią na nietolerancję glutenu, jako składnika pokarmowego. Co to dokładnie oznacza i jakie są objawy nietolerancji glutenu? Czytaj dalej >

Imbir - właściwości i zastosowanie

Korzeń imbiru - zobacz jego właśćiwości. Rozgrzewa (np. dodany do herbaty). Pomaga przy chorobie lokomocyjnej i mdłościach. Zobacz więcej o zastosowaniach zingiber officinale - bo tak brzmi pełna nazwa imbiru. Czytaj dalej >

Czy picie krowiego mleka jest zdrowe?

Picie mleka. Dlaczego nie jest tak zdrowe, jak często się mówi? Mleko wcale nie jest aż wspaniałym źródłem wapnia, a picie mleka może mieć negatywny wpływ na zdrowie. Czytaj dalej >

Odwodnienie organizmu - jak rozpoznać i zapobiegać?

Jak uniknąć odwodnienia latem? Jakie są objawy utraty zbyt dużej ilości płynów i jak mu zapobiegać? Dowiedz się wszystkie o odwodnieniu organizmu. Czytaj dalej >

Ocet jabłkowy - poznaj jego właściwości lecznicze

Ocet jabłkowy sprzyja odchudzaniu i oczyszczaniu organizmu. Pomaga w pozbyciu się nadmiaru kwasów. Jak może Ci pomóc? Zobacz możliwe zastosowania, kuracje oraz przepis na samodzielne przygotowanie octu jabłkowego według Michała Tombaka. Czytaj dalej >

Glutaminian sodu. Co to jest?

Czym jest glutaminian? Inaczej MSG czyli glutaminian monosodowy. Oznaczony symbolem E 621. Zwany też po prostu naturalnym smakiem. Czy jest szkodliwy i czy uzależnia? Czytaj dalej >

Sacharoza (biały cukier) - czy jest szkodliwa?

Sacharo - czyli biały cukier - to tzw. cukier prosty. Jest najczęściej wykorzystywany do słodzenia napojów, wypieków. Odnajdziesz go w wielu produktach spożywczych. Jaki jest wpływ białego cukru na nasze zdrowie? I czy sacharozę da się czymś zastąpić w codziennym użyciu? Czytaj dalej >

Uważaj na Aspartam!

Wynaleziony w 1965 roku specyfik jest 160-razy słodszy od cukru. Przez pewien czas był zakazany, później dopuszczony do użycia. Możesz go odnaleźć na etykietach wielu produktów spożywczych znanych marek (np. słodzone napoje, guma do życia słodzik). Czytaj dalej >

Syrop glukozowo-fruktozowy - co to jest i czy szkodzi?

Syrop glukozowo-fruktozowy najczęściej powstaje z mąki kukurydzianej. Jest powszechnie dodawany do takich produktów, jak jogurty, słodzone soki czy przetwory owocowe. Czy to prawda że powoduje otyłość i odpowiada za cukrzycę? Czytaj dalej >