Lepiej Zdrowiej

Witaminy i minerały

Jaka jest rola witamin (np. witaminy C, D) oraz minerałów (np. wapnia) w długofalowym zachowaniu zdrowia i leczeniu? Kiedy warto sumplementować witaminy i czy wiążą się z tym jakieś zagrożenia? Dowiedz się więcej o objawach niedoboru kluczowych dla organizmu człowieka witamin.

Witamina A

Jest także nazywana witaminą wzrostową. Łatwo rozpuszcza się w tłuszczach. Niedbór witaminy A może mieć dla bardzo przykre konsekwencje - od upuśledzenia widzenia w ciemności począwszy. Czytaj dalej >

Czy picie krwiego mleka jest zdrowe?

Picie mleka. Dlaczego nie jest tak zdrowe, jak często się mówi? Mleko wcale nie jest aż wspaniałym źródłem wapnia, a picie mleka może mieć negatywny wpływ na zdrowie. Czytaj dalej >

Sok z marchwi

Od starożytności marchew jest nazywana królową warzyw. Nie tylko zawiera bogactwo witamin, ale także pomaga w oczyszczeniu organizmu. Jak samodzielnie przyrządzić sok z marchwi? Czytaj dalej >

Witamina D - jak ją stosować?

Zwana jest słoneczną witaminą. W Polsce przez część roku możemy ją pozyskiwać dzięki promieniom słonecznym. W mniejszym stopniu z pożywienia. Badania wskazują na jej duży wpływ na zdrowie. Czytaj dalej >

Najlepsze źródła wapnia

Wiemy, jak ważny dla naszego organizmu jest wapń. Budulec kości i ochrona przed osteoporozą. Jakie pokarmy są źródłem najlepiej przyswajalnego wapnia? Czytaj dalej >

Witamina C - objawy niedoboru i sposoby sumplementacji

Zwana jest słoneczną witaminą. W Polsce przez część roku możemy ją pozyskiwać dzięki promieniom słonecznym. W mniejszym stopniu z pożywienia. Badania wskazują na jej duży wpływ na zdrowie. Czytaj dalej >