Lepiej Zdrowiej

Słodzenie

Na rynku jest dostępnych mnóstwo subtacji słodzących. Można używać różnych rodzajów cukru, słodzika, miodu czy ksiltolu. A czym tak naprawdę warto słodzić, aby odżywiać się zdrowo? Których subtancji słodzących najlepiej unikać? Jaki jest wpływ sacharozy na nasze zdrowie? Czy cukier ma wpływ na zakwaszenie organizmu? Dowiedz się więcej na temat dobrych praktyk słodzenia

Ksylitol

Cukier brzozowy, inaczej ksylitol, to substancja słodząca produkowana z kory brzozy. To zdrowa alternatywa dla cukru i innych mniej zdrowych substacji słodzących. Czytaj dalej >

Sacharoza (biały cukier) - czy jest szkodliwa?

Sacharo - czyli biały cukier - to tzw. cukier prosty. Jest najczęściej wykorzystywany do słodzenia napojów, wypieków. Odnajdziesz go w wielu produktach spożywczych. Jaki jest wpływ białego cukru na nasze zdrowie? I czy sacharozę da się czymś zastąpić w codziennym użyciu? Czytaj dalej >

Syrop glukozowo-fruktozowy - co to jest?

Syrop glukozowo-fruktozowy najczęściej powstaje z mąki kukurydzianej. Jest powszechnie dodawany do takich produktów, jak jogurty, słodzone soki czy przetwory owocowe. Czy to prawda że powoduje otyłość i odpowiada za cukrzycę? Czytaj dalej >

Uważaj na Aspartam!

Wynaleziony w 1965 roku specyfik jest 160-razy słodszy od cukru. Przez pewien czas był zakazany, później dopuszczony do użycia. Możesz go odnaleźć na etykietach wielu produktów spożywczych znanych marek (np. słodzone napoje, guma do życia słodzik). Czytaj dalej >