Lepiej Zdrowiej

Sok z buraków

Burak czerwony to prawdziwa bomba witaminowa. Swoje właściwości zdrowotne zawdzięcza między innymi antycyjanom, które niesamowicie wzmacniają układ odpornościowy człowieka. Z tego powodu sok z buraka ma bardzo korzystne właściwości zdrowotne.

Autor: JD

Sok z buraków

Tematy: soki

Czerwone buraczki ćwikłowe kojarzą się nam zazwyczaj z utartą papką podawaną jako przystawka do obiadu. Dlatego często nie doceniamy ich walorów zdrowotnych, co jest dużym błędem. Sok z buraków czerwonych ze względu na silny odczyn zasadowy polecany jest wszystkim dbającym o zdrowie, ale zwłaszcza osobom jedzącym dużo mięsa, które silnie przecież zakwasza organizm. Oprócz tego buraczki (a więc i sok z buraka) usprawniają prace jelit i eliminując zaparcia.

Dlaczego warto uzupełnić swoją dietę o sok z buraków? Buraki ćwikłowe obfitują w kwas foliowy, który przy współudziale witaminy B12 odgrywa ważną rolę w powstawaniu krwinek czerwonych. Dla tego picie soku z buraków pomaga przeciwdziałać powstawaniu anemii, chorobie krwi. Ponadto, w składzie buraków znajdziemy witaminy B1 B2 B3 B5 B6, tak istotne dla zdrowia układu nerwowego, błonnik oraz składniki mineralne.

Jednym ze sposobów wykorzystanie walorów zdrowotnych buraków jest picie buraczanego soku. Warto jednak zwrócić uwagę na pewien ważny szczegół z tym związany. Otóż, sok z buraków czerwonych, ze względu na zawartość skoncentrowanych cukrów należy odstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny.przed spożyciem.

Przepis na sok z buraków

Szklanka soku z buraków

Sok z buraków to prawdziwa bomba witaminowa.

Powinniśmy wiedzieć, że syrop z czerwonego buraka całkiem całkiem dobrze wzmacnia odporność człowieka jest więc świetnym antidotum na przeziębienie. Ponadto, taki syrop oczyszcza krew. Osoby dbające o ładną cerę z pewnością docenią syrop z czerwonego buraka. Zobacz poniżej przepis na sok z buraka czerwonego.

1. Przygotowujemy dwa dorodne czerwone buraki, które dokładnie myjemy, ale nie obieramy ze skórki.

2. Kolejny krok to wydrążenie stożkowatego otworu w burakach od korzenia. Do tak powstałych otworów wsypujemy cukier. Następnie dno prodiża smarujemy lekko olejem i w ciepłym prodiżu parujemy buraki przez jakąś godzinkę.

3. Powstały w ten sposób sok zlewamy do szklanego słoika i pijemy kilka razy dziennie, dorosłe osoby po jednej łyżce stołowej. Małym dzieciom powyżej jednego roku życia zmniejszamy ilość soku do jednej łyżeczki co godzinę. Mniejsze dzieci mające co najmniej pół roku, też mogą spożywać w ten sposób przygotowany sok z buraka, w ilości 3 -4 kropli co dwie godziny.

  • unikanie na co dzień białego cukru (korzystne dla wagi)
  • jedzenie kilku posiłków w ciągu dnia o stałych porach (dobre dla trzustki)
  • unikanie węglowodanów prostych (to tez cukier)
  • zadbać o dobre nawodnienie organizmu (woda źródlana) około 1,5 l na dobę
  • zadbać o odpowiednie odstępy między posiłkami (3 - 4 godziny_
  • unikamy popijania podczas jedzenia ani bezpośrednio po ( soki się rozcieńczają i nie ma dokładnego trawienia ani przyswajania pokarmów)
  • ograniczyć używki ( alkohol, mocna kawa, mocna herbata)
  • uwzględniać w codziennej diecie różnorodne warzywa
  • owoce zjadamy na pusty żołądek jako samodzielny posiłek, conajmniej pół godziny przed innym jedzeniem

Zostaw komentarz:

Zobacz także: