Lepiej Zdrowiej

Oczyszczanie i ochrona jelita cienkiego

Jelito cienkie dzielimy na: dwunastnicę, jelito kręte oraz jelito czcze. Zasady dotyczące higieny jelita cienkiego są takie same jak jelita grubego. Różnice dotyczą jedynie funkcji obu tych narządów.

Autor: JD

Tematy: oczyszczanie organizmu

Jelito grube zaangażowane jest w proces wydalania z organizmu nieprzyswojonych pokarmów, natomiast w jelicie cienkim następuje wchłanianie wszelakich substancji odżywczych. Tak więc dbałość o sprawne funkcjonowanie jelit, sprzyja zachowaniu zdrowia.

Dobroczynny wpływ na jelito cienkie ma zielona herbata. Nieocenionym pokarmem, jest także popularny owies, spożywany w różnych postaciach. Owies posiada sporo białka oraz błonnik, który łagodzi wszelkie podrażnienia śluzówki od żołądka poczynając a na jelicie cienkim i grubym kończąc. Jedzenie popularnej owsianki ma więc ochronne działanie przy wszelakich biegunkach oraz wrzodach dwunastnicy, ogranicza też powstawanie takich. Jeśli już mowa o ochronie jelit to nie sposób nie wspomnieć o przeciwzapalnym działaniu oleju lnianego tłoczonego na zimno. Olej lniany posiada sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, których przeciwzapalny wpływ na organizm został udowodniony naukowo. Im więcej spożywamy substancji przeciwzapalnych, tym mniejsze prawdopodobieństwo zachorowania na chorobę nowotworową.

Jeśli mówimy o oleju lnianym to warto też wspomnieć o samym siemieniu lnianym, z którego otrzymujemy wspomniany olej. Bierzemy dwie łyżeczki zmielonego w zwykłym młynku siemienia i mieszamy z maślanką lub chudym kefirem, pamiętając aby napój ten wypić zawsze na czczo, na co najmniej pół godziny przed śniadaniem.

Innym sposobem który świetnie udrażnia nasze jelita jest świeżo wyciśnięty sok z marchwi lub jabłek również spożywany na czczo.

Kolejny sposób na zdrowe jelito cienkie to jedzenie zwyczajnego czosnku. Przez dwa tygodnie zjadamy przed spaniem jeden ząbek czosnku bez popijania. Taka kuracja świetnie oczyszcza jelita z toksyn.

Każdy, kto chce być naprawdę zdrowy, powinien przede wszystkim zadbać o należytą higienę jelit. Zdrowiu jelit sprzyja: niedopuszczanie do zaparć poprzez spożywanie żywności sprzyjającej trawieniu,czyli posiadającej błonnik, picie co najmniej dwóch litrów czystej wody na dobę, odpowiednie łączenie pokarmów, umiarkowany ruch na świeżym powietrzu, ograniczenie poziomu stresu.

Zostaw komentarz:

Zobacz także: