Lepiej Zdrowiej

Jak zmniejszyć zakwaszenie organizmu?

Na czym polega zakwaszenie organizmu? I jak je zmniejszyć? Zapobieganie czyli profilaktyka to dbałość o zrównoważoną kwasowość płynów ustrojowych, przede wszystkim krwi. Przypominam, ze idealne pH dla krwi powinno oscylować między 7,35 a 7,45.

Autor: JD

Jak zmniejszyć zakwaszenie organizmu?

Tematy: zakwaszenie organizmu

Skoro więc wartość pH jest wyznacznikiem zdrowia to warto sobie zadać pytanie – jak moja codzienna dieta wpływa na moje zdrowie? A co jeśli twoje PH jest za niskie?

Aby zmniejszyć zakwaszenie organizmu być może należy niezwłocznie dokonać zmian w sposobie odżywiania:

  • Codzienna dieta powinna obfitować w pokarmy zasadowe, natomiast kwaśne produkty, takie jak mięso, sery, mają być ich uzupełnieniem, nigdy odwrotnie!
  • Wykluczyć na jakiś czas pokarmy zawierające cukier, pszenicę
  • Wprowadzić pokarmy o odczynie zasadowym
  • Dbać o dostarczanie odpowiedniej ilości świeżej wody
  • Jeść jak najmniej przetworzony pokarm
  • Idpowiednio łączyć posiłki ( o tym już niedługo napiszemy)

Pokarmy zakwaszające organizm

Warto pamiętać, że niektóre pokarmy szczególnie mocno zakwaszają organizm człowieka. Dlatego odpowiednia dieta> jest ważnym czynnikiem przy zmniejszaniu zakwaszenia organizmu. Poniżej lista pokarmów, których lepiej nie spożywać zbyt często:

  • mleko i przetwory mleczne (np. ser żółty)
  • kakao, czekolada, słodycze
  • drożdże, słód
  • kawa, herbata czarna
  • wieprzowina, wołowina, drób, cielęcina, ryby hodowlane
  • napoje typu cola, napoje energetyczne
  • alkohol (piwo, wino, sok owocowy)
  • biały cukier, syrop klonowy, aspartam, saharyna i inne sztuczne słodziki
  • sos pomidorowy
  • ocet
  • musztarda, majonez, keczup
  • glutaminian sodu
  • pszenica, owies, żyto
  • olej kukurydziany, masło ghee

Pokarmy zasadowe (alkalizujące)

Inne pokarmy są pomocne przy odkwaszaniu organizmu. Są to szczególnie:

  • woda
  • naturalne, świeże mleko
  • masło
  • burak
  • rzodkiewka
  • fasola biała
  • imbir
  • czosnek
  • cebula
  • banany
  • pomarańcze, grejpfrut
  • cytryna, limonka
  • limonka
  • awokado
  • sałata
  • migdały
  • fasola szparagowa
  • oleje zimnotłoczone (konopny, lniany)
  • kiwi
  • MSM (siarka organiczna)
  • winogrona
  • szpinak
  • ogórki świeże
  • brokuły
  • ziemniaki
  • do słodzenia: stevia, ksylitol
  • dynia

Znajomość wartości pH pozwala na komponowanie codziennej diety w taki sposób, aby powstał zrównoważony odczyn kwasowości w organizmie, co niewątpliwie sprzyja zdrowiu i zmniejszeniu zakwaszenia.

Zostaw komentarz:

Zobacz także: