Lepiej Zdrowiej

Dieta South Beach

Czy można jeść same pyszności a mimo to schudnąć? Tak twierdzą twórcy diety south beach. Zachęcamy do poznania diety, dzięki której zdołasz pozbyć się niechcianego brzuszka i poprawisz stan zdrowia serca.

Autor: JD

Dieta south beach

Tematy: dieta

Dieta South Beach należy do najbardziej słynnych diet odchudzających w Stanach Zjednoczonych. Jest to system odżywiania, wymyślony przez amerykańskiego lekarza kardiologa dr Arthura Agatstona. Dieta south beach polega na ograniczeniu wysoko przetworzonych węglowodanów (np.wyroby z białej mąki). Taki pokarm jest bardzo szybko trawiony i powoduje po krótkim czasie ponowne uczucie głodu.

W diecie south beach unikamy również tłuszczów nasyconych. Zamiast tego w menu powinny znaleźć się węglowodany złożone (wyroby z ciemnej mąki z pełnego przemiału, grubo ziarniste kasze), białka oraz tłuszcze nienasycone (zimno tłoczone oleje, oliwa z oliwek).

Pięć podstawowych grup pokarmowych, na których opiera się zdrowa dieta wegańska to warzywa będące kopalnią białek i witamin, owoce, pełne biała zbóż, orzechy i rośliny strączkowe. Ważnym składnikiem potraw wielu osób przechodzących na weganizm jest tofu, z którego weganie wyczarowują wiele smacznych potraw, np. tofu zmiksowane ze świeżymi owocami jagodowymi to świetny deser dla weganina. Tofu (serek sojowy) można też użyć do przygotowania wegańskiego ciasta.

Stosując ten styl odżywiania nie liczysz kalorii. Dietę dzielimy na trzy fazy:

  • 1 faza trwa dwa tygodnie.
  • 2 faza trochę dłużej, sam to określasz.
  • 3 faza może trwać nawet całe życie, zależy to od ciebie.

Duże znaczenie w tej diecie pełni indeks glikemiczny (IG). Na początku należy jeść pokarm o jak najniższym poziomie IG. W późniejszych etapach można powoli włączać na nowo produkty o wyższym IG. Dzięki stosowaniu w diecie south beach pokarmów o niższym indeksie glikemicznym wyrównuje się poziom insuliny we krwi. Dzięki temu skutecznie hamuje napady wilczego głodu, które prowadzą do nadwagi a nawet otyłości.

Diety south beach nie zaleca się stosować osobom posiadającym obniżony poziom cukru we krwi (hipoglikemia). Osoby chore na cukrzycę przed zastosowaniem tej diety powinny skonsultować się z lekarzem. Osoby mające we krwi wysoki poziom cholesterolu powinny unikać spożywania dużej ilości jajek (zwłaszcza smażonych, zastępując je drobiem lub rybami.

Faza I diety south beach

Pierwsza faza diety south beach trwa dwa tygodnie. W tym czasie spożywamy tylko chude mięso oraz niektóre warzywa, a unikamy chleba oraz ziemniaków. Nie ograniczamy posiłków. Zjadamy trzy główne posiłki w ciągu dnia oraz trzy przekąski.

Produkty które można jeść:

  • Mięso: szynka wołowa, polędwica wieprzowa, szynka wieprzowa gotowana, chuda cielęcina
  • Orzechy (ziemne, pistacje, pekan)
  • Nabiał: chudy twarożek (2% tłuszczu), parmezan, mozzarella, tofu
  • Warzywa (brokuły, kapusta, kalafior, cukinia, sałata, seler naciowy, fasola, groch, ciecierzyca, szparagi, soczewica, szpinak, soja)
  • Tłuszcze (olej rzepakowy, oliwa z oliwek), przyprawy (wszystkie przyprawy bez cukru, chrzan, pieprz, aromaty do ciasta)
  • Słodycze (czekolada bez cukru, kakao bez cukru) w ilości do 75 kcal na dzień

Minusem I fazy jest chwilowe uczucie osłabienia, na skutek obniżenia poziomu cukru we krwi. po przejściu do fazy drugiej stan ten powinien ustąpić. Podczas stosowania fazy pierwszej diety south beach, należy uzupełniać braki wapnia w organizmie, przyjmując wapń w tabletkach. Podsumowując, I faza oparta jest głównie na chudym białku pochodzącym z jajek, chudego mięsa, zimnotłoczonych tłuszczach, warzywach, orzechach, ziarnach roślin strączkowych.

Faza II diety south beach

W tej fazie diety można stopniowo włączać do diety owoce, oraz nieco produktów zbożowych. stosując fazę II należy pamiętać, że na tym etapie diety nadal będziesz chudnąć. Kiedy osiągniesz wymarzona sylwetkę, możesz przejść do fazy III.

Codzienne menu w fazie II:

  • chudy nabiał
  • pełnoziarniste pieczywo
  • gorzka czekolada
  • owoce kwaśne
  • warzywa (bób, drobna fasolka)
  • czerwone wino

Produkty które jemy rzadko: pieczywo pszenne, słodkie warzywa, słodkie owoce, słodycze

Faza III diety south beach

Celem pierwszych dwóch faz diety soutch beach była nauka zdrowego żywienia, ograniczenie szkodliwych produktów. W fazie trzeciej nie ma produktów zakazanych. Należy raczej mądrze włączać do swojego jadłospisu kolejne produkty, aby utrzymać zdrowy styl życia. Pamiętaj o tym, aby utrzymać odpowiedni umiar.

Zostaw komentarz:

Zobacz także: