Lepiej Zdrowiej

Dieta norweska

Dieta Norweska opracowana została przez dietetyków z Oslo, stąd jej nazwa. Jest to raczej monotonna dieta, niezwykle podobna do diety kopenhaskiej. Dieta trwa równe 14 dni i polega na ścisłym trzymaniu się zasad określonych przez jej twórców. Wymaga zatem dużo samozaparcia.

Autor: JD

Dieta norweska

Tematy: dieta

Podstawą diety norweskiej są na ogół jajka i grejpfruty, z dodatkiem gotowanego bądź opiekanego chudego mięsa, ryb oraz surówek sporządzanych na bazie marchwi, pomidorów, selera naciowego, szpinaku, ogórków i odrobiny chudego jogurtu (zamiast olejów) do polania warzyw.

Pieczywo w diecie norweskiej jemy jedynie marginalnie, najwyżej jedną kromkę do drugiego śniadania. Ważną zasadą w diecie norweskiej, podobnie jak w wielu innych podobnych dietach jest wypijanie około dwóch litrów płynów na dobę oraz unikanie soli. Dopuszczalne jest picie napojów typu kawa, herbata czarna oraz herbaty ziołowe.

Należy podkreślić, że nawet jednorazowe złamanie zaleceń powoduje nieważność diety, którą trzeba zaczynać od początku. Twórcy diety norweskiej obiecują, że nagrodą za ścisłe trzymanie się zasad tej uciążliwej bądź co bądź diety, jest schudnięcie nawet do 10 kg, w ciągu 14 dni. Takie efekty stosowania diety norweskiej wymagają jednak dużo samozaparcia.

Zdaniem niektórych dietetyków, dieta norweska, jak każda “dieta cud” ma też minusy, takie jak ciągłe uczucie głodu czy monotonia.

Przykładowy jadłospis na 1 dzień

Zobacz przykładowy jadłospis w diecie norweskiej na 1 dzień

  • 1 śniadanie - 3 ugotowane jajka
  • 2 śniadanie - 2-3 ugotowane jajka, grejprut, słaba herbata lub kawa, lub zamiennie 2-3 ugotowane jajka, ugotowany szpinak polany odrobiną chudego jogurtu
  • Obiad - chuda wołowina lub inne chude mięso, warzywa surowe lub ugotowane

Zostaw komentarz:

Często czytane

Zobacz także: