Lepiej Zdrowiej

Dieta montignaca

Dieta Michaela Montignaca jest to program żywieniowy oparty na indeksie glikemicznym, a nie na kaloriach. Twórca diety Montignac ustalił, że tycie związane jest z wysokim poziomem cukru w spożywanym jedzeniu.

Autor: JD

Dieta montignaca

Tematy: dieta

Aby więc stracić zbędne kilogramy trzeba według Montignaca zwrócić uwagę nie na kaloryczność posiłków lecz na IG, czyli indeks glikemiczny pokarmów. Bezpieczne produkty to zdaniem Montignaca te poniżej 60 IG. Dietę Montignaca możemy podzielić na dwa etapy.

Etap I - utrata zbędnych kilogramów - trwa zazwyczaj kilka miesięcy. W tym okresie nasze ciało ma za zadanie oczyścić się z wszelkiego rodzaju toksyn i innych szkodliwych związków. Trzeba podkreślić, że ten etap jest stosunkowo łatwy do zaakceptowania. Nie musimy bowiem ograniczać ilości jedzenia. Nie czujemy więc głodu, tak powszechnie towarzyszącego innym dietom.

Ważną zasadą jest wykluczenie z jadłospisu cukru, który w diecie Montignaca zastępujemy fruktozą. Ponadto, posiłki zjadamy o stałych porach. Przykładowy dzień rozpoczynamy od zjedzenia śniadania obfitującego w węglowodany z niewielką ilością białka. Obiad powinien być oparty na produktach bogatych w tłuszcz oraz białko, z kolei kolacja niech będzie złożona z produktów białkowo - tłuszczowych lub węglowodanowo - białkowych.

II etap - utrzymanie wagi - to czas w którym należy utrwalić na stałe dobre nawyki żywieniowe. Ważne jest więc to, abyśmy odżywiali się według nabytych zasad już na stałe. Bardzo ważne jest spożywanie pokarmów o indeksie glikemicznym poniżej 60. Rzecz jasna od czasu do czasu możemy pozwolić sobie na małe co nieco, np. zjedzenie czegoś z IG przekraczającym 60, np. kromki białego chleba, kawałka domowego ciasta czy banana. Warto jednak pamiętać, że takie produkty powinniśmy jeść raczej okazjonalnie. inaczej cały nasz wysiłek z I etapu diety poszedłby na marne.

Z diety Montignaca wynikają zasady, których przyjęcie na stałe może być niezwykle korzystne dla naszego zdrowia, jak:

  • unikanie na co dzień białego cukru (korzystne dla wagi)
  • jedzenie kilku posiłków w ciągu dnia o stałych porach (dobre dla trzustki)
  • unikanie węglowodanów prostych (to tez cukier)
  • zadbać o dobre nawodnienie organizmu (woda źródlana) około 1,5 l na dobę
  • zadbać o odpowiednie odstępy między posiłkami (3 - 4 godziny_
  • unikamy popijania podczas jedzenia ani bezpośrednio po ( soki się rozcieńczają i nie ma dokładnego trawienia ani przyswajania pokarmów)
  • ograniczyć używki ( alkohol, mocna kawa, mocna herbata)
  • uwzględniać w codziennej diecie różnorodne warzywa
  • owoce zjadamy na pusty żołądek jako samodzielny posiłek, conajmniej pół godziny przed innym jedzeniem

Zostaw komentarz:

Zobacz także: