Lepiej Zdrowiej

Dieta Mayo

Czy dieta Mayo pozwala schudnąć szybko i bezboleśnie? Ile jest prawdy w twierdzeniach o skuteczności tej diety> Czy dieta Mayo spełni ich oczekiwania? Dla niektórych osób może być to prawdą, ale niektórzy mogą zrazić się jej radykalnością. Na czym więc polega ta kuracja?

Autor: JD

Dieta Mayo

Tematy: dieta

Na całym świecie, także w Polsce przykłada się coraz większą wagę do wyglądu zewnętrznego, dlatego coraz więcej osób szuka sposobu na pozyskanie idealnej sylwetki. Dieta Mayo to wg niektórych “skrajny” przykład diety, a wg innych remedium na skuteczne schudnięcie.

Nazwa tej diety wzięła się od nazwy słynnej kliniki w Stanach Zjednoczonych, zajmującej się leczeniem otyłości. Dieta ta trwa 14 dni i opiera się prawie wyłącznie na jedzeniu jajek z małym dodatkiem oliwy lub masła. Pod tym względem podobna jest do diety norweskiej, również opartej o duży udział jaj w jadłospisie.

Będąc na diecie Mayo wg twierdzeń jej zwolenników schudnąć można minimum 5 - 7 kg. Główne hasło kliniki Mayo brzmi: “chcesz schudnąć, jedz jajka i surówki”.

Główne założenia diety Mayo

W diecie tej nie spożywamy produktów skrobiowych, cukrów, nabiału oraz innych tłuszczów. Z napojów dopuszczalne jest jedynie picie wody w ilości co najmniej półtora litra na dobę oraz herbaty i kawy. Ponadto dietę Mayo wzbogacamy różnorodnymi warzywami oraz owocami (źródło witamin i minerałów) o jak najmniejszej zawartości cukrów (np. cytrusy).

Jajka stanowią źródło pełnowartościowych białek, tak bardzo potrzebnych człowiekowi na co dzień, a jak wiadomo takie proteiny poprawiają przemianę materii. Ich rola w diecie Mayo jest więc bardzo istotna.

Z kolei warzywa oraz owoce zalecane są jako surowe przekąski w ilości co najmniej czterech porcji warzyw oraz kilku porcji owoców na dobę. Zapewniając niezbędną ilość minerałów i witamin dodatkowo przyspieszymy utratę zbędnych kilogramów.

Dieta Mayo jak wszystkie inne monotonne diety wiąże się ze spadkiem energii, dlatego nie wskazana jest dla osób uprawiających sporty, oraz cierpiących na przewlekłe choroby. Choć w założeniu diety Mayo głównym składnikiem białkowym są jaja, to od czasu do czasu dozwolone jest zastąpienie jajek niewielką porcją chudego białego mięsa bądź ryby. W drugim tygodniu diety wzbogacamy śniadania kromką chrupkiego pieczywa, np. sucharem, chlebkiem ryżowym.

Warto zapamiętać

Stosując dietę Mayo pamiętać trzeba o poniższych zasadach:

  • Każdego dnia zjadamy 4-6 gotowanych jaj.
  • Codziennie wypijamy 2-3 litrów płynów, włączając w to słabą kawę czy herbatę.
  • Wykluczamy cukier oraz sól na czas trwania diety.
  • Unikamy spożywania potraw tłustych oraz warzyw strączkowych, wód gazowanych, alkoholu.

Co prawda wiele osób żywi obawy, czy jedzenie tylu jaj nie spowoduje u nich nadmiernego wzrostu cholesterolu i miażdżycy. W książce duńskiego autora Uffe Ravnskova “Cholesterol naukowe kłamstwo”, przetłumaczonej na język polski przez Jerzego Ziębę przeczytamy obalenie powszechnie uznawanych poglądów na temat cholesterolu oraz jego wpływu na powstawanie miażdżycy czy chorób serca.

Zostaw komentarz:

Często czytane

Zobacz także: