Lepiej Zdrowiej

Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska to jedna z tzw. cudownych diet. Trwa niecałe dwa tygodnie, a dokładnie 13 dni. Według wielu opinii efekty diety kopenhaskiej są trwałe i nie występuje efekt jojo - czyli po skończonej kuracji waga nadal utrzymuje się na tym samym poziomie. Zobacz na czym polega ta dieta i zapoznaj się z przykładowym jadłospisem.

Autor: JD

Dieta kopenhaska

Tematy: dieta

Jest to dosyć restrykcyjna dieta, dlatego nie należy stosować jej długo bez uszczerbku dla zdrowia. Dieta kopenhaska polega na tym, że przez 13 dni spożywamy pokarmy o niskiej zawartości węglowodanów oraz kalorii. Dzienna dostawa kalorii nie przekracza zazwyczaj 500 kcal. Posiłki są na ogół monotonne, dlatego warto je wzbogacać poprzez dodanie rozmaitych przypraw, z wyjątkiem soli. Dieta kopenhaska wyklucza jedzenie słodyczy oraz picie alkoholu, dopuszcza jednak picie kawy.

Do wad diety kopenhaskiej należy jej monotonność. Jest również pozbawiona wielu witamin i minerałów, które są nam potrzebne. Dlatego nie powinno się na niej zbyt długo przebywać. Dieta kopenhaska może ponadto powodować spadek energii i obniża zawartość cukru we krwi. Dieta kopenhaska może być stosowana jedynie przez osoby całkowicie zdrowe. Jeśli ktoś ma problemy z nerkami, owrzodzenia przewodu pokarmowego, cukrzycę czy nadciśnienie, nie powinien tej diety stosowa

Kilka wskazówek dla osób będących na diecie kopenhaskiej. Każdego dnia wypijamy około dwóch litrów wody. Śniadanie zjadamy zazwyczaj około 8 rano. Ostatni posiłek kończymy około godziny 18. Podstawa diety są produkty o wysokiej zawartości białek ( chude mięso i ryby, chudy jogurt, jajka, kwaśne owoce, warzywa).

Warto także pamiętać, że cukier brzozowy jest sprzymierzeńcem w walce z otyłością, uwzględniany w diecie, zcniejsza pociąg do słodyczy, ponadto zawiera prawie dwukrotnie mniej kalorii od cukru. Można go śmiało używać do wszelkich wypieków (z wyjątkiem ciasta drożdżowego), świetnie sprawdzi się też jako dodatek do słodzenia kawy, herbaty itp.

Przykładowy jadłospis

  • Śniadanie - kawa lub herbata
  • Obiad - 2 jajka, gotowany brokuł, pomidor
  • Kolacja - pieczone mięso (10 dkg), sałata skropiona oliwą i cytrynąa

Podanego powyżej menu nie musimy traktować dosłownie. Nasze codzienne posiłki komponujemy indywidualnie. Np. mięso możemy zastąpić z powodzeniem jajkami ( 2 jajka zastapią 100g mięsa).

Zostaw komentarz:

Często czytane

Zobacz także: