Lepiej Zdrowiej

Dieta kapuściana

Dieta kapuściana polega na codziennym spożywaniu potraw zawierających kapustę. I choć kapuściane potrawy mogą wydawać się monotonne to ich zaletą jest duży wpływ na zdrowie. Przy odrobinie kreatywności można też stworzyć całkiem kreatywny jadłospis.

Autor: JD

Dieta kapuściana

Tematy: dieta

Chyba nie ma osoby, która choćby jeden raz w życiu nie myślała o zrzuceniu paru kilogramów. Nie wszystkie jednak ogólnie dostępne diety są skuteczne a niektóre z nich mogą nam nawet szkodzić. Dieta kapuściana - choć sama w sobie jest prosta - to bardzo skuteczna. Kapustę najczęściej spożywamy w zupie, ale możemy także w innej postaci - np. jako surówkę.

Dietę kapuścianą stosujemy przez jeden tydzień, tyle zazwyczaj wystarcza aby zrzucić 3 - 4 kg nadwagi. Dłuższe stosowanie diety kapuścianej nie jest wskazane. Przyjmowanie przez dłuższy czas monotonnej diety opartej na jednym produkcie pozbawi organizm innych cennych składników odżywczych, co z pewnością nie wpłynie korzystnie na ogólny bilans zdrowia.

Kapusta to bardzo popularne warzywo w naszym kraju. Jest smaczna, niedroga i ogólnie dostępna. Tę trochę monotonną dietę polecamy osobom cierpliwym oraz lubiącym smak kapusty. Dieta kapuściana ma ten atut, że przygotowywanie posiłków nie pochłania wiele czasu. Ponadto kapusta zawiera siarkę (siarka z kapusty odpowiada za brzydki zapach podczas gotowania, przeczytaj o siarce organicznej) oraz jod (jod usprawnia funkcjonowanie tarczycy, a więc pośrednio przemianę materii. Siarka w kapuście sprzyja obok witaminy C wzmacnianiu odporności, poprawia wygląd skóry, włosów i paznokci, oczyszcza wątrobę, krew, leczy stany zapalne.

Warto także pamiętać, że cukier brzozowy jest sprzymierzeńcem w walce z otyłością, uwzględniany w diecie, zcniejsza pociąg do słodyczy, ponadto zawiera prawie dwukrotnie mniej kalorii od cukru. Można go śmiało używać do wszelkich wypieków (z wyjątkiem ciasta drożdżowego), świetnie sprawdzi się też jako dodatek do słodzenia kawy, herbaty itp.

Kapusta - jedno z najzdrowszych warzyw

Niepozorna kapusta to jedno z najzdrowszych i najmniej kalorycznych warzyw.

Inne ważne składniki kapusty sprzyjające utracie wagi to potas, błonnik oraz chrom. Błonnik usprawnia jelita a chrom reguluje zapotrzebowanie organizmu na cukier. Czy wiedziałeś, że kapusta jest najmniej kalorycznym warzywem? 3 - 4 łyżki kapusty dostarczają jedynie 30 kalorii. Chrom utrzymuje w równowadze stężenie glukozy we krwi, potrafi więc skutecznie powstrzymać przed napadami słodkiego “głodu”. Potas reguluje równowagę kwasowo - zasadową (polecamy nasz tekst o odkwaszaniu organizmu), oraz usuwa nadmiar wody i sodu z organizmu (sprzyja utracie wagi ).

Zupa kapuściana - przepis

Najważniejszym składnikiem diety kapuścianej jest zupa kapuściana. Do przygotowania zupy potrzebne są składniki:

  • pół główki kapusty białej
  • dwie cebule
  • jedna papryka czerwona
  • jedna papryka zielona
  • cztery pomidory
  • zielenina (pietruszka, seler)
  • przyprawy (pieprz, curry, bazylia, czosnek lub inne ulubione)

Wszystkie warzywa oprócz pomidorów kroimy w kostkę, zalewamy wrzątkiem i gotujemy 10 minut. Następnie dodajemy obrane ze skórki i pokrojone pomidory i gotujemy w zupie do miękkości. Na koniec dodajemy przyprawy (nie dodajemy soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, utrudniając chudnięcie). Zupę kapuścianą możemy zmiksować na krem i popijać kilka razy dziennie w ciągu dnia.

A może sok z kapusty?

Autor książki “Droga do zdrowia” M. Tombak twierdzi “Jedna szklanka soku z kapusty rano i wieczorem pomaga stracić nadwagę, ponieważ substancje wchodzące w skład soku z kapusty powodują intensywny rozpad tkanki tłuszczowej”. Przed piciem soku z kapusty warto jednak oczyścić jelito grube (zapobiega nadmiernemu gromadzeniu się gazów w jelitach).

Zostaw komentarz:

Zobacz także: